REKLAMATIONSVILLKOR OCH ÅNGERRÄTT
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.
Vid reklamation skall kund kontakta Stickspåret Designbutik och för att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.
ÅNGERRÄTT & RETURER
Privatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerrätten gäller då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd, och förpackningen ska vara i samma skick du fick den. För att, som privatkonsument, använda ångerrätten skall du kontakta Stickspåret Designbutik. Returfrakten bekostas av konsumenten. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar).
Du kan alltid returnera en vara i Stickspårets Designbutiks fysiska butik i Godsmagasinet i Uppsala.
Returadressen är:
Stickspåret Designbutik
Roslagsgatan 1
753 27 Uppsala
Sverige
Returadressen är:
Stickspåret Designbutik
Roslagsgatan 1
753 27 Uppsala
Sverige
Mail: designbutik@sticksparet.se
Telefon: 018-60 41 10
AVBESTÄLLNING
Som privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig.
AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET
Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 195 kr (inkl moms) för att täcka de kostnader som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.
TRANSPORTSKADADE VAROR
Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören Postnord.
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att varor kommer fram till dig.
ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL
Alla varor du beställt är Stickspåret Designbutiks egendom tills att full betalning kommit oss tillhanda.